28 Ekim 2014 Salı

Yeni Dönem ve Yeni Yunanca Fiiller


Γεια σας!

"Yeni Dönem" dedik, çünkü bir çeşit Online Yunanca'yı canlandırma sürecine giriyoruz; daha çok ders, daha çok yeni kelime ve bilgi ile... Bu postta sizlere "1. tekil şahısın şimdiki zamanında" çekimlenmiş yeni fiiller yazdım. Parantez içindeki halleri sadece okunuştur, lütfen Latin harfleri ile o şekilde yazmayalım, zira katliam oluyor. :) Latin harfleriyle nasıl yazardık, sorusuna cevap ise, fiilin altındaki yazış şekli oluyor. Daha önce de belirttiğim gibi, bu yazılış şekli, benim tavsiye ettiğim bir taktik diyelim. 

Yeni fiillerimizle cümleler kurabilir, yorum olarak kontrol ettirebilirsiniz, şimdiden kolay gelsin. :)

Not: "X" yani "h" harfleri, Türkçe'dekinin aksine, hafif bir gırtlak ile okunur.


Το ρήμα (To rima) : Fiil

Μιλάω. (Milao) : Konuşuyorum.
Milaw

Τρώω. (Troo) : (Yemek) Yiyorum.
Trww

Πίνω. (Pino) : İçiyorum.
Pinw

Ρωτάω. (Rotao) : Soruyorum.
Rwtaw

Περπατάω. (Perpatao) : Yürüyorum.
Perpataw

Διαβάζω. (Diyavazo) : Okuyorum.
Diabazw

Τρέχω. (Treho) : Koşuyorum.
Trexw

Αρχίζω. (Arhizo) : Başlıyorum.
Arxizw

Τελειώνω. (Teliyono) : Bitiriyorum.
Teleiwnw

Χορεύω. (Horevo) : Dans ediyorum.
Xoreuw

Γράφω. (Grafo) : Yazıyorum.
Grafw

Χτυπάω. (Htipao) : Vuruyorum.
Xtupaw


Αγαπάω. (Agapao) : Seviyorum.
Agapaw


*


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder