26 Ocak 2014 Pazar

Yunanca Fiil Örnekleri

Geia sas,

Zor olmasa da, kolay bir lisan değil öğrenmek istediğiniz ve sürekli bir emek istiyor. İki hafta her gün çalışıp, iki gün bıraksanız, aklınızdan silinmeye başlıyor bilgiler. Çok ilgi istiyor Yunanca, ama karşılığını da veriyor. Dilerim öğrenme serüveniniz iyi gidiyordur, sizin çabanızla paralel olarak.

Bu postta, bazı fiillerden yazacağız. Verilen fiilerin 1. tekil şahıstaki şimdiki zaman hallerini göreceksiniz; bu aynı zamanda sözlükte de göreceğiniz formattır. Her zamanki gibi önce fiil, parantez içinde okunuşu, ardından Türkçe çevirisi ve en son, Latin harfleri ile yazılabilecek nispeten en doğru formatı göreceksiniz. Her bir kelimenin altında da birer örnek cümle olacak. Bu arada postları yalnızca okuyup geçerek bir şey öğrenmek oldukça zor. Tavsiyem, kendinize bir Yunanca defteri edip, ders işler gibi bir bir yazıp tekrar etmeniz.

Başarılar ve iyi şanslar dilerim, sorunuz olursa mail atmaktan çekinmeyin, na eiste kala!


Ξεχνάω. (Ksehnao) : Unutuyorum.    -Ksexnaw.

Ξεχνάω το όνομα μου. (Ksehnao to onoma mu) : Adımı unutuyorum. 

"Ksexnaw to onoma mou."

-Bu fiili Ξεχνώ (Ksehno) olarak da göebilirsiniz. İkisi de doğrudur, tıpkı "agapo ve agapao" gibi. Ben "Ksehnao" demeyi tercih ediyorum çünkü bu, nispeten daha doğru ve "kitapsal"dır. Bir de, "H" sesini hafif bir hırlama ile çıkarmak gerektiğini hatırlatalım.


Διορθώνω. (Diorthono) : Düzeltiyorum.    -Diorthwnw.

Διορθώνω το λάθος σου. (Diorthono to lathos su) : Yanlışını düzeltiyorum.

"Diorthwnw to lathos sou."



Ελπίζω. (Elpizo) : Umut ediyorum.    -Elpizw.

Ελπίζω να γίνω πολύ όμορφη όταν μεγαλώσω. (Elpizo na yino poli omorfi otan megaloso) : Büyüyünce çok güzel olmayı umut ediyorum.

"Elpizw na eimai polu omorfh otan megalwsw."



Κρύβω. (Krivo) : Gizliyorum.    -Krubw.


Δεν κρύβω τίποτα. (Den krivo tipota) : Hiçbir şey gizlemiyorum.

"Den krubw tipota."

*


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder