30 Ağustos 2013 Cuma

Günlük Hayat için Yunanca Deyişler

Günlük hayatta kullanacağınız birkaç Yunanca temel deyiş:


Γεια σας! (Ya sas) : Merhabalar!


Ναι (Ne) : Evet

Όχι (Ohi) : Hayır

Εντάξει (Endaksi) : Tamam

Παρακαλώ. (Parakalo) : "Lütfen." ve "Rica ederim." anlamlarını taşır.


Ευχαριστώ (Efharisto) : Teşekkür ederim.

Καλά (Kala) : İyi

Ωραία (Oreya) : Güzel


Πως σε λένε; (Pos se lene) : Senin adın nedir?

Με λένε X. (Me lene X) : Benim adım X.



Τı είναι αυτό; (Ti ine afto) : Bu nedir?

Αυτό είναι X. (Afto ine X) : Bu X 'tir.


Εγώ (Ego) : Ben

Εσύ (Esi) : Sen



Είμαι από την Τουρκία. (İme apo tin Turkiya) : Türkiye'denim.


Έλα! (Ela) : Gel! (Kelimeyi uzatmadan, bir çırpıda söylüyoruz.)

Θέλω. (Thelo) : İstiyorum.

Δεν θέλω. (Den thelo) : İstemiyorum.


Αγαπάω πολύ την Ελλάδα. (Agapao poli tin Elada) : Yunanistan'ı çok seviyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder